Frakt och Köpvillkor

 

  1. Betalning med Klarna (inom kort)
    Använd Klarna för att enkelt och tryggt betala till oss med VISA, MasterCard eller internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). 
  2. Betalning med Klarna (lång version)
    När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Kredittiden för detta köp är 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.

OBS. Betalning med Klarna kommer inom kort. Fram tills dess är det fakturabetalning som gäller (företag)

Klarna valmöjligheter: Faktura, kort, bankbetalning

Fraktavgift från 99 + moms.  (FRAKTFRITT ÖVER 5000 kr exkl. MOMS)

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@pdr-trading.com


KÖPVILLKOR FÖRETAG


1. Köp
 

Vid beställning träffas avtal om köp först när PDR Trading AB har bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits (vardagar). Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. PDR Trading AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och vi måste kunna fastställa kundens bostadsadress. 

2. Priser

Priserna i shopen kan visas med eller utan moms (25% för beställningar inom EU). Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Bilvardsprodukter.net inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. 

3. Frakt 

Företag – Företagsfaktura – Vi reserverar oss rätten att fraktpriset kan ändras i efterhand om varorna överstiger de normala proportioner samt kg.

OBS! Frakt till Gotland kan priserna vara högre än i övriga Sverige p.g.a. Gotlandstillägg.

 

Prislista Farligt Gods

 

Se DHL Priser Farligt Gods (pdf)

 

Fast pris / Fraktfritt 
Alla beställningar betalar kunden oavsett returer men överstiger varubeloppet 5000:- ex moms eller mer levereras varorna fraktfritt (
Glöm ej välja Fraktfritt alternativet när ni Checkar ut i kassan). Eventuell debitering för farligt gods debiteras dock oberoende av fastpris / fraktfri leverans.

 

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

 

4.1 Faktura (Endast för företag)
Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. Vi ger 30 dagars kredit till företag och genomför alltid kreditkontroll innan leverans.

4.2 Kortbetalning
Vi använder Payson för säkra kortbetalningar.

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 14.00 på helgfri vardag behandlas normalt samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post. 

 

6. Leveransförseningar 

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.  

 

7. Transport 

Equip Auto AB ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. 

8. Skadade varor 

Har du mottagit en felaktig vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@pdr-trading.com

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med DHL eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss ( 14 dgr), så fakturerar vi dig för returfrakten och hanteringen: 250:- plus moms

9. Ångerrätt och öppet köp

 

Vi följer lagen om distansavtal: http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden alltid för returfrakten även om varorna överstiger 10.000kr netto.

Som kund hos oss erbjuder Equip Auto AB även bytesrätt inom 14 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

10. Reklamationer 

Vi följer lagen om distansavtal (minst 14 dagar): http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@equipauto.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   

11. Återbetalningar 

Återbetalning sker antingen direkt eller via Payson. Summan ex. fraktkostnad återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.


12. Reservationer 

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. 


13. Skydd av personuppgifter 

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.   


14. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. 
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr. 


15. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

 

KONTAKTINFORMATION

PDR Trading AB
Org. nr. 556432-1841
Cypressvägen 29
213 63 Malmö

Telefon 040 – 680 07 40